zondag, april 22, 2012

Bepaalde mensen geweigerd op attracties in pretpark?

Op Facebook is er momenteel een discussie bezig over Plopsaland De Panne. Er zou iemand met het syndroom van Down geweigerd zijn op de attractie Boomstammetjes. Dit pretpark houdt rekening met mensen met een beperking.

Ze hebben een gids voor personen met een handicap en hun begeleiders.

zie: http://www.plopsa.be/sites/default/files/media/images/2012-Gehandicaptengids.pdf

Daar staat in dat mensen met een mentale handicap niet op de Boomstammetjes mogen, omdat een volledig besef van tijd en ruimte noodzakelijk zijn om de veiligheid tijdens de rit te kunnen garanderen

Mijn mening is dat je niet kan zeggen dat iemand onvoldoende besef heeft van ruimte en tijd, als hij het syndroom van Down heeft. Wat is jouw mening?

12 opmerkingen:

Anoniem zei

ik vind dat er een begelijding meegaat dat dat moet lukken

Frieda zei

Ik denk dat die mensen meer begrijpen dan wij denken.Denken??? ik ben daar zeker van,maar ze kunnen het niet altijd onder woorden brengen.Volgens mij hebben ze evenveel recht op plezier als andere mensen.En, met de juiste persoon op de juiste plaats lukt dat zeker. Ze voelen ook wel voor een groot gedeelte aan wat ze kunnen en wat niet.Mensen, geef onze gehandicapten toch ook een kans!!

jacy zei

ik denk dat het personeel van de
pretparken niet opgeleid is om aan tevoelen welk die personen aankunnen.De begelijder van die mens kan zulks beter inschatten.

Jozef Van Praet zei

Ik kan niet oordelen omdat ik het
niet ken. Mijn dochter verteld mij
Dat zij het niet veilig vindt.

Anoniem zei

als er voldoende begelijding is dan vind ik dat het wel moet kunnen. dat hangt van persoon tot persoon af

Leo Michiels zei

Ik ben het volledig eens met Frieda.

viroux simonne zei

als er begeleiding bij is die de personen met handicap kennen dan is het volgens mij perfect mogelijk

Anoniem zei

ik vindt dat het personeel een opleiding daarover moet krijgen

Neyt marcella zei

ieder heeft recht op plezieren vermaak.
Hun beglijders weten wel wat kan en niet kan.Deze mensen weten wel wat kan en niet kan.

Anoniem zei

ik denk dat het personeel het risico niet mag en kan nemen om willen van de veiligheid

Jetje zei

Volgens mij kunnen sommigen in een bepaalde gradazie daar wel van genieten, de verantwoordelijkheid licht ook bij de begelijder.

Anoniem zei

als er iets gebeurt 'wie ga die verantwoordelijkheid nemen