zondag, maart 04, 2007

Een webcam

Gisteren hebben we een webcam gekocht. Het was niet moeilijk om hem aan te sluiten. Je moest de bijgevoegde CD in de CD-drive steken en klikken op "Installeer stuurprogramma". Het venster van het installatieprogramma verscheen en verdween weer, maar er was ondertussen wat gebeurd, want er was een balkje opgevuld met van die bewegende groene blokjes. Toen kwam het volgende venster, waarin je enkele keren moest klikken op "Next". Wanneer dat klaar was, moest je volgens het boekje de computer afzetten. Je moest de webcam in een USB-poort steken en op de rand van je scherm zetten. Dan de computer opstarten en het programma Amcap opstarten, maar dat laatste gebeurde vanzelf. Dan moest je kiezen voor Preview, dat zat onder het menu Options. Ik zag direct mezelf wazig in het venster van Amcap terwijl ik gefilmd werd. Ik kon het beeld scherp krijgen door aan de lens van het cameraatje te draaien. De volgende stap was het programma Amcap afsluiten.

Vanaf nu kan ik op het pictogram van webcam klikken als ik aan het chatten ben, en dan kan de persoon waarmee ik chat mij zien als hij/zij mijn "uitnodiging" aanneemt.

Ik heb ook een programma om filmpjes te maken. Ik heb dat geïnstalleerd om te registreren wat ik doe op mijn computer, om dat filmpje dan te gebruiken als ik iemand iets moet uitleggen. Maar nu begint de webcam MIJ te filmen als ik dat programma opstart, i.p.v. mijn scherm!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mogen wij je dan ook eens zien via je webcam?

september zei

Dat is een goede vraag. Ik kan de internetles misschien geven van bij mij thuis terwijl jullie op de computers mij zien op jullie scherm. Of zal ik de webcam zelf eens meebrengen naar de les?